65-vuotisjuhla 27.3.2023

"Sunnuntaina 19.päivä maaliskuuta tuli 65 vuotta siitä, kun Pohjois-Savon kuulonhuolto ry (myöhemmin Kuopion kuulonhuolto ry ja nykyinen Kuopion kuulo ry) perustettiin. Silloisen Kuulohuoltoliiton sääntöjä mukaillen sen tavoitteeksi tuli "toimia huonokuuloisuuden aiheuttamien haittojen lieventämiseksi, herättää ja pitää vireillä huonokuuloisissa harrastusta omatoimisuuteen, olla yhdyssiteenä toimialueensa huonokuuloisten kesken ja valvoa heidän parastaan". Yhdistyksen toimialueeksi määriteltiin tuolloinen Pohjois-Savon maakuntaliiton alue, johon kuului kaksi kaupunkia ja 27 maakuntaa. Ensimmäisenä toimintavuonna jäseniä oli 204.

Tänä päivänä Kuopion kuulo ry on edelleen nykyisen Kuuloliiton jäsenyhdistys, joka hyväksyi uudet Kuuloliiton jäsenyhdistyksen mallisäännöt helmikuun vuosikokouksessa. Nykyään yhdistyksen toiminnassa toteutuu samat arvot kuin Kuuloliitossa: yhdenmukaisuus, ihmisläheisyys ja yhdessä tekeminen. Toiminta-alueena on Kuopion kaupunki ympäristökuntineen. Jäsenmaksun maksaneita jäseniä oli 400 vuonna 2022."

Edellä mainituilla sanoilla yhdistyksen puheenjohtaja Titta Väisänen kertoi yhdistyksestä ja toivotti kaikki jäsenet ja kutsuvieraat tervetulleiksi Kuopion kuulo ry 65 v juhlaan maanantaina 17.3.2023 Puijon kirkolla. Juhlassa oli mukana lähes 50 yhdistyksen jäsentä, Kuuloliiton puheenjohtaja Jouni Aalto Espoosta, kirkkoherra Matti Pentikäinen ja haitarinsoittajat Duo Raimo. Juhlan juontajana toimi Tukipilarin suunnittelija Essi Saarela.

Ohjelmassa oli puheita, musiikkia, ansiomerkkien jako ja ruokailu kakkukahveineen.

Juhla oli lämminhenkinen ja rento tapahtuma, jolloin sai tavata vanhoja ja uusia tuttuja.

Kiitos kaikille osallistujille mukavista yhdessäolon hetkistä!